DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZA 

 I OPIEKUŃCZA SZKOŁY.

Program nauczania 6-klasowej szkoły podstawowej mówi, iż "naczelnym zadaniem szkoły jest organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego tak, aby osiągnąć poziom przewidziany w programie nauczania".
Celem oddziaływań szkoły jest kształtowanie wielostronne rozwiniętej osobowości ucznia, przygotowanie go do życia i pracy, wyposażanie go w wiedzę o rzeczywistości, ćwiczenie umiejętności umysłowych i praktycznych. Pełna realizacja wymienionych celów jest zadaniem całego systemu oświatowego i wszystkich jego szczebli.
Jedną z form działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły jest działalność pozalekcyjna. Głównym zadaniem tej działalności jest kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w zespole i środowisku oraz wdrażanie do kulturalnego spędzania wolnego czasu. Główne formy działalności w naszej szkole to praca w organizacjach młodzieżowych jak: Samorząd Szkolny, ZHP, PCK, SKO, Spółdzielnia Uczniowska, SKS, LOP. Oprócz tego działają: Koło taneczne, Koło recytatorskie, Kółko teatralne, Koło plastyczne, polonistyczne, żywego słowa, czytelnicze, matematyczne, biologiczne, geograficzne, historyczne oraz artystyczne.


OPIEKA LEKARSKO-HIGIENICZNA W SZKOLE

Od momentu powstania i rozpoczęcia swojej działalności, szkoła zapewnia uczniom opiekę lekarsko-higieniczną. Szkoła posiada własny gabinet lekarski. Opiekę nad uczniami sprawuje higienistka J. Kasicka.


DZIAŁALNOŚĆ RADY RODZICÓW

Działalność Rady Rodziców polega na współpracy ze szkołą i nauczycielami w procesie wychowawczo-opiekuńczym. Pieniądze, którymi dysponuje Rada pochodzą ze składek wpłacanych przez rodziców, a ich wysokość ustalana jest na posiedzeniach.
Najczęściej wykorzystuje się je na:

  dofinansowanie do przeprowadzanych remontów,

  dofinansowanie do wycieczek klasowych,

  zakup nagród rzeczowych dla wyróżnionych uczniów,

  zakup pomocy dydaktycznych,

      częściowe dotowanie imprez o charakterze kulturalnym.

PRACA PEDAGOGA SZKOLNEGO

Każda placówka oświatowa chcąc spełniać swą funkcję opiekuńczo-wychowawczą, zatrudnia nauczyciela-pedagoga. Tak też i SP 9 posiada swojego pedagoga panią mgr M. Chałacińska.

Gabinet pedagoga

 

Pani pedagog realizuje zadania w zakresie:

Udziela pomocy uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rówieśniczych, rodzinnych szkolnych.

Udziela pomocy rodzicom i nauczycielom w ich pracy z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.

Realizuje z uczniami klas IV - VI program profilaktyczny "Spójrz inaczej".

Organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom, którzy znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji materialnej.

Podejmuje działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych.

Dba o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów z obwodu szkoły.

DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Świetlica szkolna jest komórką, której praca ściśle powiązana jest z realizacją funkcji dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
W szkole "dziewiątce" świetlica zajmuje jedno z pomieszczeń lewego skrzydła. Korzystają z niej dzieci, które przed rozpoczęciem zajęć lub po ich zakończeniu nie mają zapewnionej opieki ze strony domu rodzinnego.
Z pomocy nauczycieli korzystają uczniowie mający trudności z nauką. Otrzymują pomoc przy odrabianiu lekcji i utrwalaniu zdobytych wiadomości. 
Świetlica pracuje w godzinach:7.00-15.00.

świetlica                   jadalnia

BIBLIOTEKA

Jedną z bardzo ważnych pracowni na terenie szkoły jest biblioteka. oprócz zadań administracyjno-technicznych pełni funkcję pedagogiczną. Nauczyciele bibliotekarze spełniają następujące zadania:          biblioteka

udostępniają zbiory w wypożyczalni, czytelni oraz komplety         do pracowni;

prowadzą działalność informacyjną i propagandową zbiorów, biblioteki i czytelnictwa;

udzielają porad w doborze lektury zależnie od potrzeb, zainteresowań   i sytuacji życiowej czytelników;

prowadzą rozmowy z uczniami na temat przeczytanych książek      i na inne tematy; 

prowadzą zajęcia z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego;

współorganizują pracę zespołu uczniów (koła przyjaciół biblioteki), współpracującego z biblioteką;

współpracują z wychowawcami klas, nauczycielami przedmiotów,  kół zainteresowań, z rodzicami, z bibliotekami    pozaszkolnymi  w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, w rozwijaniu kultury czytelniczej uczniów i w przygotowaniu do samokształcenia;                                                  

prowadzą różnorodne formy bibliotecznych zajęć pozalekcyjnych ( konkursy, inscenizacje).

GABINET LOGOPEDYCZNY

Terapię logopedyczną w Naszej szkole prowadzi pani mgr Teresa Adamczyk.

sala logopedyczna

Logoterapia skupia się przede wszystkim na korygowaniu wad i zaburzeń mowy, co w prostej zależności zapobiega trudnościom i niepowodzeniom w nauce. Wszyscy wiemy jak ważną rolę w życiu człowieka pełni umiejętność swobodnego i precyzyjnego komunikowania się z otoczeniem. Sprawność językowa jest atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, wiedzy, pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Wobec powyższego, świadome usprawnianie mowy oraz korygowanie wszelkich zaburzeń ułatwi dziecku osiągnięcie sukcesów w nauce.    

ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w szkole prowadzi pani mgr Bożena Jeziorska.

Zajęcia te prowadzone są po za obowiązującym dzieci wymiarem zajęć dydaktycznych. Podczas tych zajęć pomagamy dzieciom dyslektycznym oraz zagrożonym dysleksją. W grupie pracuje od 3 do 6 osób. Odbywają się one w dobrze wyposażonym w pomoce dydaktyczne gabinecie terapii pedagogicznej, dwa razy tygodniowo dla każdej grupy. Staramy się aby dzieci przychodziły bezpośrednio przed lub po lekcjach.   Wszyscy uczniowie klas I - III potrzebujący pomocy terapeutycznej są nią objęci. Podczas tych zajęć dzieci opanowują trudną sztukę czytania, zapamiętują i starają się stosować zasady polskiej ortografii, oraz doskonalą sprawność ręki i zaczynają estetyczniej pisać.  Długotrwałe i systematyczne ćwiczenia dają efekty w postaci lepszych wyników w nauce, a zwłaszcza lepszego samopoczucia dziecka wśród rówieśników.

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej prowadzi pan mgr Zbigniew Borowski.

gimnastyka korekcyjna

Sala do gimnastyki korekcyjnej powstała w połowie lat 90-tych na potrzeby uczniów naszej szkoły. Inicjatorami jej powstania byli dyr. szkoły pan mgr Piotr Gąsowski oraz nauczyciel prowadzący gimnastykę korekcyjną pan mgr Zbigniew Borowski. Sala została wyposażona dzięki pozyskanym sponsorom przez prowadzącego w sprzęt profesjonalny: drabinki, drążek gimnastyczny, ławeczki, wielofunkcyjny Total - Gim, przyrząd do ćwiczeń mięśni brzucha i grzbietu, przyrząd do ćwiczeń antygrawitacyjnych, lustro korekcyjne.  Obecnie w zajęciach uczestniczą uczniowie klas I - III. Utworzone jest 5 grup i każda ćwiczy dwa razy w tygodniu.  Rokrocznie w zajęciach uczestniczy ok. 45 osób.

 

W naszej szkole jest wiele bardzo dobrze wyposażonych pracowni przedmiotowych.

pracownia biologiczna                               pracownia historyczna

                                                                                             

 

pracownia informatyczna                             pracownia językowa

       

pracownia nauczania zintegrowanego                            sala gimnastyczna

       HISTORIA SZKOŁYKADRA PEDAGOGICZNA